Villanymotor

Lezárt
Avatar
kovi
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2012.01.11. 20:04

Villanymotor

Hozzászólás Szerző: kovi »

Sziasztok!

Gondban vagyok azzal a motorral, amit a fűrészemhez szereztem. Mielőtt rátérek a lényegre, leírom a motor adatait.
380/220V, 1,5KW, 1450 1/min A meghajtó tárcsa d=110mm, hajtott tárcsa 220mm.

Tegnap jött egy villanyász, hogy bekösse a motort, viszont amikor meglátta az adatokat azt mondta, hogy nekem nem jó ez a motor, mert ha átköti 380-ról 220-ra akkor a teljesítménye az egy fázis miatt kb. a névleges harmadára esik.
Még az üzemi kondival sem lesz több 600-650W-tól. Az pedig nekem kevés.

Beszéltem a tulajjal, aki szerint a felezett áttétel miatt viszont ez a teljesítmény a duplájára nől. A kérdésem az, hogy mi az igazság? Megfelel nekem ez a motor, vagy sem?

Még valami. Van e értelme csökkenteni a meghajtó tárcsa méretét (110mm-ről 100mm-re), ahhoz, hogy egy kis + teljesítményre tegyek szert? Vagy ennek nincs értelme, mert a fordulat is csökken 724-ről 660-ra.


Üdv


Kovi
Avatar
brutus
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2012.01.12. 20:54

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: brutus »

Szia Kovi!
Hát, ahogy írod ezt a motort, az úgy van, ahogy a villanyos ember neked mondta! Szerintem is kevés lesz neked. A 380-as háromfázisú motort ha átkötik egy fázisú 220- ra akkor a teljesítménye erősen csökken!
A tulajnak viszont nincs igaza, mert azzal, hogy nagyobb a meghajtott tárcsa,attól a TELJESÍTMÉNY egyáltalán nem lesz a duplája, csak könnyebben forgatja a gépet, de csak fele fordulaton. Ez egyáltalán nem hat a teljesítményre! Ez konyhanyelven megfogalmazva.
Fizika: P=UI Azaz feszültség szorozva áramerősséggel. Az eredményt Wattban kapjuk. Jele"W" Tehát látható, hogy a tárcsák egymáshoz való aránya , köszönő viszonyba sincs a teljesítménnyel.
Neked egy eredeti egyfázisú 1500 W_ os motorra van szükséged, ha nincs bent a három fázis. Egy fázisúba még az 1200 W_ os is elég lehet kíméletes használattal, de szerintem nem éri meg az árkülönbség, hogy csak alig-alig tolod az anyagot!
Üdvözlettel:brutus
Aki öt szóval mondja el, amit hárommal is el lehetne mondani, az egyéb gazságokra is képes.
szoszko

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: szoszko »

Szia kovi !A problémádra egyfázisu frekiváltó a megoldás ,ha a motorodon kint van a hat kivezetés.Vagy egyfázisú motor.
Avatar
kovi
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2012.01.11. 20:04

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: kovi »

Sziasztok!

Újra a véleményeteket kérem. Ma megjött a villanymotor a szalagfűrészemhez.
Jó állapotban úgy érzem új csapágyakkal, kondenzátorral. Ami viszont számomra érdekes az a tengely vége. 383

Két oldalt van lapolva a tengely. Nem tudom, hogyan lehet erre rögzíteni az ékszíjtárcsát.
Ha valaki tudja, vagy van ötlete, írja már le ide, hogy nyugodtan aludjak az iccaka!

Köszönöm


Kovi
Avatar
Robo
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: Robo »

Szia Kovi!

Jó lenne látni hogyan néz ki az ékszíjtárcsád. Általában a tengelyre reteszkötéssel szokott rögzítve lenni, ezen felelü valamilyen csavar rögzítés is szükséges (radiális vagy tengely irányú) a tárcsa tengely irányú elmozdulása ellen.

Üdv, Robo
Avatar
kovi
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2012.01.11. 20:04

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: kovi »

Szia Robo!

Még nincs tárcsám, az csak ezután készül.


Kovi
Avatar
Pozsi
Adminisztrátor
Hozzászólások: 554
Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: Pozsi »

Szia Kovi!

A legegyszerűbb megoldás motort szétszeded a forgórész elviszed egy olyan helyre ahol reteszhez készítenek hornyot.
Másik megoldás, az ékszíjtárcsát megcsináltatod tengelyátmérőre, majd a lapolásnak megfelelően megreszeled az elledarabot, majd az ékszíjtárcsát ezzel a közdarabbal összehegeszted, majd utána reszelsz.
Üdv. Pozsi
Avatar
Mikapu3
Hozzászólások: 578
Csatlakozott: 2012.01.16. 07:58

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: Mikapu3 »

Ez a tengelyvég hasonlít a kerékpár középagy (a pedálnál) négylapú kónuszos tengelyvégre. Az olcsóbb bringáknál ez a megoldás az elterjedt manapság. (Az ékes már csak nagyon régi gépeken van, az ISIS és okta bordástengely, meg a legújabb csőtengelyhez csapágyak a közepes és jobb bringákon vannak.) A lényeg, hogy a kónuszos négyalpúnál a tengelyvégben van egy menetfurat, amibe apát hajtva lehet a pedálkart a tengelyvégre stabilan rögzíteni. Leszedni meg csak a hozzá való lehúzóval lehet.
Ha a te tengelyvégedben van menetes furat, és a lapolás kónuszos, akkor hasonló lehetett az elgondolás. Ehhez viszont az ékszíjtárcsa középfuratát kónuszosan négylapúra reszelni kézből úgy, hogy ne imbolyogjon a tárcsa és ne is üssön a futása, nos az nagy mutatvány lenne. A bringa pedálkar ha ezen a helyen hibás szerelés vagy bármi egyéb okból kikotyog (annak puhább az anyaga, mint a tengelyé), az lényegében javíthatatlan, utolsó mutatványként még meg lehet ívelni: azaz szép parabolikusan íves pályán a kukába lehet hajítani.
A kép és a többiek írásai alapján: Ha nem kónuszos és nincs menet a tengelyvégben, marad a reteszfészek maratás, vagy valamilyen közdarab készít(tet)ése.
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!
Avatar
vidor
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.01.11. 17:33

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: vidor »

Szervusz Kovi !
A tárcsát úgy készítsd el, hogy illeszkedjen a tengelyvégre, a lapolás
biztosítja, hogy ne tudjon elfordulni,/ végül is az éket helyettesíti/ a
Tárcsa rögzítéséhez, fúrj menetet a tengelyvégbe és egy nagy alátét-
tel biztosíthatod lecsúszás ellen . Üdvözlet ! vidor
Avatar
Sandor
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.01.11. 07:33

Re: Villanymotor

Hozzászólás Szerző: Sandor »

Szia Kovi!
A szíjácsát gondolom esztergályos készíti.
Vidd el neki a motort és szakszerűen ráteszi.
Szerintem nem nagy ügy.
Gondolom a tengely sima részére kerül a tárcsa. volna ötletem, de bízd a szakértőre.
Üdv. Sándor.
Lezárt

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég