Géptartozékok / kiegészítők

Lezárt
Avatar
farongáló
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16

Re: Karbantartás-balesetvédelem!

Hozzászólás Szerző: farongáló »

Szia Kovi!
A Keresőbe Beírod Hogy IRAMKO ott találsz egyfázisú motorhoz Frekvenciaváltót.
De bármelyik cégnél kapható pld. OMRON stb.


[color=#4000BF]Pozsi[/color] írta:De Én javítottam. :)
jmedvegy

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: jmedvegy »

Üdv!

Csak kiegészítésképpen.
Létezik valóban az 1F->1F frekvenciaváltó, elsősorban olyan helyekre, ahol a motor maga már adott, annak cseréje 3F társára nem, vagy nehezen megoldható, vagy a táplálás bővítése vmely oknál fogva nehézkes.
Az ördög a részletekben lakozik. A 3F és 1F motor működése eltér egymástól. Míg a 3F-ban egy forgó mágneses tér gyakorol hatást a forgórészre, és forgatja meg, addig az 1F motorban egy lüktető mágneses tér jön létre, amely elvben két, egymással ellentétesen forgó mágneses térre bontható, és a forgórészen fázistolással tudunk forgató nyomatékot létrehozni, míg a tekercs bekötésével, és a benne indukálódott feszültség irányával lehet befolyásolni, a "forgó" tér melyik irányába mozdul a forgórészünk (gyakorlatban a segédfázis tekercselés bekötése). Nyomatéka is lüktető jelleget mutat, ellentétben a 3F motorral.
Adott feltételek mellett - figyelmen kívül hagyva a melegedést és egyéb tényezőket - azonos terhelés mellett az 1F motor nyomatéka kisebb, és fordulat arányában növekvő lüktető jelleget mutat, míg a 3F motoré, az előző okfejtést követve, lényegében azonos marad. A lüktetést a forgórendszer tehetetlensége némiképp kompenzálja, hagyományos esztergálás esetén szinte nem is igazán érződik.
Előny, hogy az 1F->3F vátóknál helyből megoldott a forgásirányváltás, míg az 1F->1F esetén csak mechanikus átkapcsolással érhető el ugyanez.
Remélem érthető az okfejtegetés.
Célom nem a meggyőzés, pusztán a tárgyilagos tájékoztatás, ennek figyelembevételével döntheti el mindenki maga számára, mely megoldást választja.
További szép napot!
Avatar
kovi
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2012.01.11. 20:04

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: kovi »

Üdv Mindenkinek!


Köszönöm a válszokat. Még nem döntöttem el, hogy lecserélem-e a motort 3fázisúra, vagy marad az 1fázisú. Mert ha jól értem, akkor a 3fázisú motornak több előnye is van a másikkal szemben.
- forgásirány váltás
- nagyobb nyomaték
Ráadásul olcsóbb a beszerzése mint az 1fázisúnak. Kíváncsi vagyok, hogy árban van e lényeges különbség a két frekiváltó között, mert ha az 1fázisú drágább, akkor az el is dönti a kérdést.

Valamint ha jól értem, akkor a motor teljesítményének megfelelő frekiváltót kell választi?!

Üdv

Kovi

UI: Most nézegetem ezeket a szerkezeteket, küldjön már valaki pár képet arról, hogyan kell ezeket felszerelni?
Avatar
Pozsi
Adminisztrátor
Hozzászólások: 554
Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: Pozsi »

Szia Kovi!

A motor adattábláját megnézted?
Szerintem a motor vásárlás előtt azért nézesd meg a motort egy hozzá értővel, mert ha szerencséd van, a motortekercs végei ki vannak vezetve a kapocslécre és akkor problémád megoldódik motor vásárlás nélkül.
A frekvencia váltó egy doboz úgy szereled fel és oda ahol elfér. Arra figyelj oda, hogy a frekiváltó megfelelő védettségű legyen, mert nekem sajnos olyant sikerült venni ami alul felül nyitott.
A bekötése minden gyártmánynak más, de az internetről le lehet általában tölteni a gépkönyvet. A gépkönyv azért is szükséges, hogy az alapvető beállításokat el tudd végezni. pl. az enyém a motor paramétereit megmérte és beállította magának.
Érdemes a frekiváltón kívül egy kezelő dobozt készíteni amin előre, hátra, állj, és egy potméter a fordulatszám szabályozásra. Melynek bekötését illetve beállítását szintén a gépkönyv segítségével tudod elvégezni.
Igen, a motor teljesítményéhez kell választani frekvenciaváltót.
Üdv. Pozsi
Avatar
Laszlo59
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2012.12.12. 18:52

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: Laszlo59 »

Sziasztok.
Húúú de belenyúltam egy pontatlanul megfogalmazott mondattal.
Igen lehet egyfázisú motor fordulatszámát frekvenciaváltóval szabályozni, csak mint már leírtátok nem túl hatékony és költséges. ( 1,5KW-os motorhoz én nem is találtam szabályzót)((az OMRON-nak van, csak kérdés mennyiért?)).
Ezért is javasoltam rögtön a 3f átalakítást.

UI1: Kovi Ha szerencséd van csak 1 fázisú bekötéssel használták a motort.

UI 2: Látod Feri milyen aktív a fórum :)

Jó pörgetést mindenkinek .
Laci
Avatar
kovi
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2012.01.11. 20:04

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: kovi »

Sziasztok!

lehet, hogy erre van szükségem?
2713 2714

40.000 ft

Kovi
Avatar
farongáló
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: farongáló »

Szerintem olcsóbb a kisebb KW-os frekiváltó.
Nem kell nagyobb mint a motorod.
Avatar
Mikapu3
Hozzászólások: 578
Csatlakozott: 2012.01.16. 07:58

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: Mikapu3 »

Már sokaknak van és immár nekem is: lünetta.
2725
12 mm-es rétegeltlemez + némi bükkfa, hogy a gépágyon jól felfeküdjön.
Így könnyebb és biztonságosabb a hosszú anyag üregelése, mikor pedig kívül is kész, olyan vékonyig lehet "leszúrni", ami lünetta nélkül teljesen lehetetlen. Sőt, a talpat alulról is szépen meg lehet csiszolni. Már régen szerettem volna, most volt időm elkészíteni.
Ha készen vehetném megérné, de a Holzmann D 460-hoz nincs gyári, és amiket interneten találtam, mindnek más a tengelymagassága, mint a gépem csúcsmagassága. Így végül nekiláttam magam elkészíteni. Megérte.
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!
Avatar
kiscsiszi
Globál moderátor
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2013.01.24. 14:35

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: kiscsiszi »

Sziasztok!
A hétvégén szembesültem a ténnyel, hogy az esztergám motorja fenemód melegszik. (Tudjátok, ez egy ilyen bolti gép, a maga 370W-os kis motorjával, beburkolva szépen lemezzel. Güde gyártmány, hátha így könnyebb beazonosítani)

Arra gondoltam, hogy némi ráfordítással szerkesztenék egy kis ventillátort bele, ezzel kapcsolatban várnám a véleményeteket.

Hasonló esetben, szívó vagy fúvó-ventillátorban gondolkodnátok-e?
- szívó: elszívja a levegőt, így a gépház résein beáramló levegő hűtene
- fúvó: a motorra van irányítva a ventillátor. Nyílván jobb a hatásfoka, de nyilván a port is jobban nyomja a motorra.

Véleményeteket, hozzászólásokat előre is köszönöm. Ha úgy látjátok, csak többet ártanék vele, mint amennyit a végén az egész használna, az is egy vélemény! :-)

Illetve ha tudtok tippeket/trükköket adni a motor hűtését illetően, azt is megköszönöm!

Üdv!
Üdv: kiscsiszi
- Az a veszély már nem fenyeget, hogy táltossá legyek -
Avatar
Pozsi
Adminisztrátor
Hozzászólások: 554
Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42

Re: Géptartozékok / kiegészítők

Hozzászólás Szerző: Pozsi »

Szia!

Ha a motor teljesen be van dobozolva és ha már nem garanciális, akkor Én két nyílás vágását javaslom ventillátor vásárlás előtt, egyet amelyiken szív a másikat amerre a meleg levegő tud távozni. Ha a gép burkolata szerelhető akkor levenném azt a részt ami a levegő mozgást elősegíti.
Ha mégis az extra ventillátor mellett döntesz, akkor azt a motor végére szerelném és a motoron lévő ventilátor irányával megegyező légáramot erősíteném vele.
Üdv. Pozsi
Lezárt

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég