Gépeinkről.
- Varifer
- Site Admin
- Hozzászólások: 163
- Csatlakozott: 2012.01.09. 22:36
- Morovik
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2012.01.12. 05:40
Re: Gépekről.
Fontos a gépről, gépekről szólni és azok állapotáról ,karbantartásáról hiszen VESZÉLYES üzem!
"Soha nem késő,hogy azzá válj ami lehettél volna" (George Eliot)
- farongáló
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16
Re: Gépekről.
Az elektromos bekötésekkel oda kell figyelni . Aki csak sejti,hogy
hogyan kéne legjobb ha szakemberrel végezteti.A hiba életveszélyes is lehet!
hogyan kéne legjobb ha szakemberrel végezteti.A hiba életveszélyes is lehet!
Re: Gépekről.
Sziasztok!
Elég nehéz helyzetbe vagyok, mert nem tudom, ebben a formában lehet-e publikálni ahogy én csinálom.
Azért megpróbálom, abban bízva, hogy nem teszek rosszat.
A képen látható gép saját készítésű, és már többen le is tesztelték.
Nekem nagyon bejött, és a legutóbbi találkozón (Fehérvár) is jól viselkedett.
Igaz, még van rajta mit igazítani, de már most is 100%-n lehet használni.
Most jön a csavar, mert a részletes leírást, egy link segítségével oldom meg.
http://faesztergalyosok.hu/viewtopic.php?f=7&t=31
Remélem megértitek, de elég macerás újra leírni mindent.
Elég nehéz helyzetbe vagyok, mert nem tudom, ebben a formában lehet-e publikálni ahogy én csinálom.
Azért megpróbálom, abban bízva, hogy nem teszek rosszat.
A képen látható gép saját készítésű, és már többen le is tesztelték.
Nekem nagyon bejött, és a legutóbbi találkozón (Fehérvár) is jól viselkedett.
Igaz, még van rajta mit igazítani, de már most is 100%-n lehet használni.
Most jön a csavar, mert a részletes leírást, egy link segítségével oldom meg.
http://faesztergalyosok.hu/viewtopic.php?f=7&t=31
Remélem megértitek, de elég macerás újra leírni mindent.
- farongáló
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16
Re: Gépeinkről.
Ajánlanám akinek nagyobb gépe van a STOP gombok
beszerelése.Ha valami probléma adódik gyorsabb és biztonságosabb
a leállítás.
farongáló.
- Mikapu3
- Hozzászólások: 578
- Csatlakozott: 2012.01.16. 07:58
Re: Gépeinkről.
Igen. Bringa, motor, autó, minden ami mozog, pláne ha gyorsan, az időben megállás, megállítás sokszor sokkal fontosabb, mint az indulás, a gyors haladás. A STOP gomb fontosságával egyetértek.
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!
- Robo
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07
Re: Gépeinkről.
Sziasztok,
épp most merült fel egy probléma főorsó ügyben egyik fórumtársunknál.
Észrevette, hogy üt a vadi új Sorby tokmánya. Mint kiderült a probléma oka az, hogy nincs illesztett megvezetés a főorsóján. Én is csak most figyeltem fel rá, hogy megnéztem nálam mi a helyzet.
Kicsit utána néztem szabványa is van a tokmány felfogatásnak, (miért ne lenne) DIN 800 -as. A tokmányok is ebben a szabványban készülnek, pl. M33 DIN 800.
Itt egy dokumentum hozzá méretekkel: http://www.workholding.com/pdf/s3050%20 ... 049%29.pdf
Az illesztett átmérőre (B méret) g5-ös tűrést ad meg. Vagyis 34g5, ami -0,01/-0,02 mm-nek felel meg.
Az F hossz is lényeges, hogy biztosan a C vállon ütközzön fel a tokmány és ne a menetes tengely végén.
Az én gyári gépemen összehasonlítás képp B-re 33,95mm-t mértem, C=47mm, D=7mm. Vagyis nem pontosan annyi, de nincs probléma így sem a tokmányaimmal.
Ha gépépítésben gondolkodik valaki, erre érdemes figyelni.
Üdv, Robo
épp most merült fel egy probléma főorsó ügyben egyik fórumtársunknál.
Észrevette, hogy üt a vadi új Sorby tokmánya. Mint kiderült a probléma oka az, hogy nincs illesztett megvezetés a főorsóján. Én is csak most figyeltem fel rá, hogy megnéztem nálam mi a helyzet.
Kicsit utána néztem szabványa is van a tokmány felfogatásnak, (miért ne lenne) DIN 800 -as. A tokmányok is ebben a szabványban készülnek, pl. M33 DIN 800.
Itt egy dokumentum hozzá méretekkel: http://www.workholding.com/pdf/s3050%20 ... 049%29.pdf
Az illesztett átmérőre (B méret) g5-ös tűrést ad meg. Vagyis 34g5, ami -0,01/-0,02 mm-nek felel meg.
Az F hossz is lényeges, hogy biztosan a C vállon ütközzön fel a tokmány és ne a menetes tengely végén.
Az én gyári gépemen összehasonlítás képp B-re 33,95mm-t mértem, C=47mm, D=7mm. Vagyis nem pontosan annyi, de nincs probléma így sem a tokmányaimmal.
Ha gépépítésben gondolkodik valaki, erre érdemes figyelni.
Üdv, Robo
Üdv, Robó
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Gépeinkről.
Szia Robo!
Én a tokmányaimat néztem meg az egyiken van illesztő perem a másikon nincs.
Én sem tettem az új főorsómra illesztő peremet, de így jobb, mert akkor nem tudnám használni a tokmányt. Gondolom utólag a tokmányba peremet esztergálni nem biztos, hogy sikerül.
Én a tokmányaimat néztem meg az egyiken van illesztő perem a másikon nincs.
Én sem tettem az új főorsómra illesztő peremet, de így jobb, mert akkor nem tudnám használni a tokmányt. Gondolom utólag a tokmányba peremet esztergálni nem biztos, hogy sikerül.
Üdv. Pozsi
- Mikapu3
- Hozzászólások: 578
- Csatlakozott: 2012.01.16. 07:58
Re: Gépeinkről.
Színváltozatok:
Már régen gyanút fogtam, most rászántam némi időt, s egymás mellé tettem néhány nagyon hasonlót.
Erős a gyanúm, hogy valóban csak a színükben és a feliratukban térnek el egymástól. No meg persze az árukban. Az árakat most nem gyűjtöttem ide. Persze úgy látom, hogy van még néhány típus (a kisebb és a nagyobb faesztergák között is), melyek szintén kaphatóak mindegyik színben és feliratváltozattal. Nagyon kíváncsi lennék, vajon mindet egy helyen is gyártják-e. Ki lehetett az alap-designer, akit aztán mindenki más lemásolt?
Már régen gyanút fogtam, most rászántam némi időt, s egymás mellé tettem néhány nagyon hasonlót.
Erős a gyanúm, hogy valóban csak a színükben és a feliratukban térnek el egymástól. No meg persze az árukban. Az árakat most nem gyűjtöttem ide. Persze úgy látom, hogy van még néhány típus (a kisebb és a nagyobb faesztergák között is), melyek szintén kaphatóak mindegyik színben és feliratváltozattal. Nagyon kíváncsi lennék, vajon mindet egy helyen is gyártják-e. Ki lehetett az alap-designer, akit aztán mindenki más lemásolt?
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Gépeinkről.
Szia Mikapu!
Érdekes összehasonlítás, a gépek kívülről tényleg hasonlóak. Én felfedezek rajtuk eltéréseket.
A minőségben és az árban a felhasznált alkatrészek, illetve minősége szerintem a domináns. Ha másra nem gondolunk csak a csapágyra, hogy a az SKF és az MGM, ZKL minőség és ár különbség is van. Ez igaz az öntvényekre is alapanyag nagyon befolyásolja a minőséget.
És kiemelném a festéket szerepét egy áru eladhatóságát a külső megjelenés sokat számít az árban.
Ha egy autó vásárlásra gondolok az alapszínhez a festék ugyan annyiba kerül, mint egy egyénileg kikevert szín, a kocsi árában mégis látványosan megjelenik.
Érdekes összehasonlítás, a gépek kívülről tényleg hasonlóak. Én felfedezek rajtuk eltéréseket.
A minőségben és az árban a felhasznált alkatrészek, illetve minősége szerintem a domináns. Ha másra nem gondolunk csak a csapágyra, hogy a az SKF és az MGM, ZKL minőség és ár különbség is van. Ez igaz az öntvényekre is alapanyag nagyon befolyásolja a minőséget.
És kiemelném a festéket szerepét egy áru eladhatóságát a külső megjelenés sokat számít az árban.
Ha egy autó vásárlásra gondolok az alapszínhez a festék ugyan annyiba kerül, mint egy egyénileg kikevert szín, a kocsi árában mégis látványosan megjelenik.
Üdv. Pozsi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég