Gépeinkről.
- farongáló
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16
Re: Gépeinkről.
Szia Sjozsi!
Mind a két bilincs be van süllyesztve kb.2mm-ert.
Mind a két bilincs be van süllyesztve kb.2mm-ert.
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Gépeinkről.
Sziasztok!
Az egyik kollégám behozta az örökölt orosz, de lehet inkább szovjet barkácsfúrógépét.
Sikerült eszterga funkciót összerakni.
A kép érdekessége, hogy az eredeti tulajdonos sem a síktárcsa funkciót sem a menetes felfogatás funkciót nem használta.
Várom az alkalmat, hogy kipróbálhassam a szerkezetet.
Az egyik kollégám behozta az örökölt orosz, de lehet inkább szovjet barkácsfúrógépét.
Sikerült eszterga funkciót összerakni.
A kép érdekessége, hogy az eredeti tulajdonos sem a síktárcsa funkciót sem a menetes felfogatás funkciót nem használta.
Várom az alkalmat, hogy kipróbálhassam a szerkezetet.
Üdv. Pozsi
- Robo
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07
Re: Gépeinkről.
Szia Pozsi!
Pont ilyen esztergán kóstoltam bele a mesterségbe, talán jó 25 évvel ezelőtt. Még ma is meg van egy darab, amit azon pörgettem.
Elég hangos volt a fúrógép miatt.
Üdv, Robó
Pont ilyen esztergán kóstoltam bele a mesterségbe, talán jó 25 évvel ezelőtt. Még ma is meg van egy darab, amit azon pörgettem.
Elég hangos volt a fúrógép miatt.
Üdv, Robó
Üdv, Robó
- farongáló
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16
- sjozsi
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2012.12.09. 13:32
Re: Gépeinkről.
Sziasztok!
Mostanában keveset pörgetek, egyrészt hanyatt van a gépem, másrészt az új még nincs készen.
De már leadtam a főtengely megrendelést az esztergályosnak!
Mellékeltem egy mintadarabot.
Mostanában keveset pörgetek, egyrészt hanyatt van a gépem, másrészt az új még nincs készen.
De már leadtam a főtengely megrendelést az esztergályosnak!
Mellékeltem egy mintadarabot.
Üdv: Sjózsi.
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Gépeinkről.
Sziasztok!
Ma ki is próbáltam a hagyaték késekkel:
Szeretnék pontosítani, nem szovjet, hanem NDK-s.
Ma ki is próbáltam a hagyaték késekkel:
Üdv. Pozsi
- Mikapu3
- Hozzászólások: 578
- Csatlakozott: 2012.01.16. 07:58
Re: Gépeinkről.
Pozsi: Ha a fúrót modernebbre cseréled, még fordulatszabályozó is lesz rajta!
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Gépeinkről.
Mikapu: Nem kell lecserélni a fúrógépet, mert fordulatszám szabályzós, de nagyon gyenge szerkezet. Egy kis játéknak jó volt.
Üdv. Pozsi
- sjozsi
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2012.12.09. 13:32
Re: Gépeinkről.
Sziasztok!
Elkészültek a főorsó alkatrészei. A csapágyház egy vastagfalú 108 mm-es külső átmérőjű csőből készült, hossza 25 cm.
A 90-es csapágy csak mm-ekre támaszkodott volna meg belül, ezért mindkét oldalon bele lett hajlítva karikába 10-es négyszögvas. A két karika belül 3 db. hossztámasszal egymáshoz lett hegesztve. Ezután lett a csapágyfészek kiesztergálva. A tengely 35 cm hosszú, 60-as, tengelyhez való minőségű anyagból készült. A tengely belül 15 mm-es furattal készült, MK2 hüvellyel. A tokmány felőli oldalon 32-es, ékszíjtárcsa oldalon 24-es kúpgörgős csapágy, 160-as ékszíjtárcsa 17-es ékszíjhoz. A csapágy 50-es koronás anyával lett beállítva, az ékszíjtárcsa 30-assal lett rögzítve. Szimeringet nem használtam, mindkét oldalon a tengelynél szélesebb gyűrűk kerültek beépítésre, a csapágyház mindkét vége kis réssel készült, hogy minél kevesebb legyen a por bekerülésének esélye. Tokmány oldalon 2 db. furat készült 45 fokban, a tengelyen levő 4 furattal 45 fokonként lehet a tengelyt rögzíteni. A csapágyház palástjába egy-egy 2 cm széles vájat készült, ebbe fekszik majd a rögzítő tuskó.
Összeszerelés után kézben tartva nekinyomtam az ékszíjnak, felpörgettem 50 Hz-ig, szépen, csendesen járt.
Elkészültek a főorsó alkatrészei. A csapágyház egy vastagfalú 108 mm-es külső átmérőjű csőből készült, hossza 25 cm.
A 90-es csapágy csak mm-ekre támaszkodott volna meg belül, ezért mindkét oldalon bele lett hajlítva karikába 10-es négyszögvas. A két karika belül 3 db. hossztámasszal egymáshoz lett hegesztve. Ezután lett a csapágyfészek kiesztergálva. A tengely 35 cm hosszú, 60-as, tengelyhez való minőségű anyagból készült. A tengely belül 15 mm-es furattal készült, MK2 hüvellyel. A tokmány felőli oldalon 32-es, ékszíjtárcsa oldalon 24-es kúpgörgős csapágy, 160-as ékszíjtárcsa 17-es ékszíjhoz. A csapágy 50-es koronás anyával lett beállítva, az ékszíjtárcsa 30-assal lett rögzítve. Szimeringet nem használtam, mindkét oldalon a tengelynél szélesebb gyűrűk kerültek beépítésre, a csapágyház mindkét vége kis réssel készült, hogy minél kevesebb legyen a por bekerülésének esélye. Tokmány oldalon 2 db. furat készült 45 fokban, a tengelyen levő 4 furattal 45 fokonként lehet a tengelyt rögzíteni. A csapágyház palástjába egy-egy 2 cm széles vájat készült, ebbe fekszik majd a rögzítő tuskó.
Összeszerelés után kézben tartva nekinyomtam az ékszíjnak, felpörgettem 50 Hz-ig, szépen, csendesen járt.
Üdv: Sjózsi.
- farongáló
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2012.01.11. 10:16
Re: Gépeinkről.
Szia sjozsi!
Szerintem a tokmány felőli oldalon a záró fedélbe jó lett volna filcet beszúrni.
Ha zárt csapágy lett volna akkor elhagyható.A finom csiszolat por bekerülhet a csapágyhoz.
Üdv: farongáló.
Szerintem a tokmány felőli oldalon a záró fedélbe jó lett volna filcet beszúrni.
Ha zárt csapágy lett volna akkor elhagyható.A finom csiszolat por bekerülhet a csapágyhoz.
Üdv: farongáló.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég