Szalagfűrész
- Robo
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07
Re: Szalagfűrész
Sziasztok!
Sikerült a dvd-t áttömörítenem, felraktam a webhelyemre, mivel szerzői jogok miatt itt nem célszerű publikálni. Akit érdekel pü-ben jelezze, és küldöm a linkeket.
A fejezeteket külön filmekre bontottam, a fűrész bemutatása, beállitása, fűrész szalagok, karbantartás és típusok.
Nem csak ehhez a típushoz, de általánosságban a szalagfűrész kiválasztásához, használatához is sok jó tanács és infó van benne.
Angol nyelvű a film, elég érthetően és jól magyaráz a fickó.
üdv, Robo
Sikerült a dvd-t áttömörítenem, felraktam a webhelyemre, mivel szerzői jogok miatt itt nem célszerű publikálni. Akit érdekel pü-ben jelezze, és küldöm a linkeket.
A fejezeteket külön filmekre bontottam, a fűrész bemutatása, beállitása, fűrész szalagok, karbantartás és típusok.
Nem csak ehhez a típushoz, de általánosságban a szalagfűrész kiválasztásához, használatához is sok jó tanács és infó van benne.
Angol nyelvű a film, elég érthetően és jól magyaráz a fickó.
üdv, Robo
Üdv, Robó
- nautilus
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.24. 05:43
Re: Szalagfűrész
Sziasztok!
Bizony a szalagfűrész egy szuper eszköz, de mint ilyen külsős amatőr nem igazán ismerem a lehetőségeit.
Persze már én is építettem hozzá egy csomó célszerszámot, de most találtam egy nagyon korrekt kis videót, különböző ötletekkel.
Ajánlom szíves figyelmetekbe, különösen a szegmentált darabok előállításhoz tanulságos....
http://www.holzwerken.net/video/videode ... -16-9-iOS4
Bizony a szalagfűrész egy szuper eszköz, de mint ilyen külsős amatőr nem igazán ismerem a lehetőségeit.
Persze már én is építettem hozzá egy csomó célszerszámot, de most találtam egy nagyon korrekt kis videót, különböző ötletekkel.
Ajánlom szíves figyelmetekbe, különösen a szegmentált darabok előállításhoz tanulságos....
http://www.holzwerken.net/video/videode ... -16-9-iOS4
- Dezső
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28
Re: Szalagfűrész
Kedves Kollégák!
Tanácsért fordulok hozzátok. Sikerült hozzájutnom egy 400-as szalagfűrészhez. Sajnos a kerekeken a bandázs eléggé avíttos. Ki kell cserélnem. Miben kell gondolkodnom? Gumi, vagy parafa? A kerekek öntöttvasból kszültek. Mivel lehet fölragasztani? Tudtok-e beszerzési forrást Dél-Pesten, Dél-Budán (Szigetszentmiklós környéke). Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv,
Dezső
Tanácsért fordulok hozzátok. Sikerült hozzájutnom egy 400-as szalagfűrészhez. Sajnos a kerekeken a bandázs eléggé avíttos. Ki kell cserélnem. Miben kell gondolkodnom? Gumi, vagy parafa? A kerekek öntöttvasból kszültek. Mivel lehet fölragasztani? Tudtok-e beszerzési forrást Dél-Pesten, Dél-Budán (Szigetszentmiklós környéke). Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv,
Dezső
- drehas
- Örökös tag
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2012.01.12. 21:37
Re: Szalagfűrész
Szia Dezső.
Most nagyon furcsát fogok mondani,és gondolom soan nem fognak vele egyetérteni.
Körülbelül 25 éve használok egy szalagfürészt ugy,hogy az aluminium kerekeken nincs semmi bevonat,
a szalagot közvetlenül a kerekekre rakom fel.Amennyiben kiváncsi vagy rá élőben,szivesen megmutatom.
üdvözlettel.drehas
Most nagyon furcsát fogok mondani,és gondolom soan nem fognak vele egyetérteni.
Körülbelül 25 éve használok egy szalagfürészt ugy,hogy az aluminium kerekeken nincs semmi bevonat,
a szalagot közvetlenül a kerekekre rakom fel.Amennyiben kiváncsi vagy rá élőben,szivesen megmutatom.
üdvözlettel.drehas
- Dezső
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28
Re: Szalagfűrész
Szia Drehás!
Köszönöm, hogy megosztottad a módszeredet, tapasztalatodat. Mivel kezdő vagyok a szalagfűrsz használatában (egy 260-as Metabo-t használtam eddig) biztonágosabbnak gondolom a szalag védelme okán a bandázs alkalmazását. Talán kisebb a szalag megcsúszásának a valószínűsége. Egy esetleges rossz szalagfutás esetén talán kevésbé sérül a szalag - bár tudom, hogy ez nem tesz jót a bandázsnak sem. Időközben sikerült találnom a szomszéd kisvárosban (Szigethalom, Szigetszer Kft) egy céget, ahol kapok 30-as parafa bandázst. Már ki is oktattak a felragasztás módjára. Egy-két napon belül megkapom, illetve csináltatok egy új szalagot is velük. Mivel a gép egy hibás kapcsolóval volt indítható, az indítás-leállítást is átalakítom nyomógombosra. Meg ha már szétszedem, akkor le is festem, hogy egy kis művészetet is belevigyek. Ha elkészülök a felújítással, majd beszámolok a végeredményről.
Üdv, Dezső
Köszönöm, hogy megosztottad a módszeredet, tapasztalatodat. Mivel kezdő vagyok a szalagfűrsz használatában (egy 260-as Metabo-t használtam eddig) biztonágosabbnak gondolom a szalag védelme okán a bandázs alkalmazását. Talán kisebb a szalag megcsúszásának a valószínűsége. Egy esetleges rossz szalagfutás esetén talán kevésbé sérül a szalag - bár tudom, hogy ez nem tesz jót a bandázsnak sem. Időközben sikerült találnom a szomszéd kisvárosban (Szigethalom, Szigetszer Kft) egy céget, ahol kapok 30-as parafa bandázst. Már ki is oktattak a felragasztás módjára. Egy-két napon belül megkapom, illetve csináltatok egy új szalagot is velük. Mivel a gép egy hibás kapcsolóval volt indítható, az indítás-leállítást is átalakítom nyomógombosra. Meg ha már szétszedem, akkor le is festem, hogy egy kis művészetet is belevigyek. Ha elkészülök a felújítással, majd beszámolok a végeredményről.
Üdv, Dezső
- bencezug
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2012.01.11. 07:09
Re: Szalagfűrész
Szia Dezső!
Elnézést kérek, de a "furcsát mondott" Drehással egyet kell értenem, mivel az alukerekek palást felülete ivesre van kiképezve, és a támasztó csapággyal be lehet állitani, hogy a hajtogatott fűrészfogak ne egyenesedjenek ki.
Az öntöttvas kerekek palás felülete viszont többségében lapos,ezért ajánlatos parafát, vagy gumit használni a felületre.
A ragasztást álltalában epokittal meg lehet oldani, de a felületet ajánlatos ivesre munkálni.
A fűrészlap megcsuszása ne okozzon gondot, hiszen az nem fog bekövetkezni.
Üdv: bencezug
Elnézést kérek, de a "furcsát mondott" Drehással egyet kell értenem, mivel az alukerekek palást felülete ivesre van kiképezve, és a támasztó csapággyal be lehet állitani, hogy a hajtogatott fűrészfogak ne egyenesedjenek ki.
Az öntöttvas kerekek palás felülete viszont többségében lapos,ezért ajánlatos parafát, vagy gumit használni a felületre.
A ragasztást álltalában epokittal meg lehet oldani, de a felületet ajánlatos ivesre munkálni.
A fűrészlap megcsuszása ne okozzon gondot, hiszen az nem fog bekövetkezni.
Üdv: bencezug
- vighl
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.01.12. 22:58
Re: Szalagfűrész
Szevasztok!
Azóta már eltelt néhány nap, de hátha nem késő:
Láttam olyat, hogy kerékpárbelsőt feszített a kerékre a gazda...
Ha jól emlékszem, Mathias Wandel...
http://woodgears.ca/bandsaw/wheels.html
Próba szerencse.
Nekem is 400-as szalagfűrészem van, de újonnan vettem.
Ha nem írnék addig, akkor boldog karácsonyt mindenkinek!
Lajos
Azóta már eltelt néhány nap, de hátha nem késő:
Láttam olyat, hogy kerékpárbelsőt feszített a kerékre a gazda...
Ha jól emlékszem, Mathias Wandel...
http://woodgears.ca/bandsaw/wheels.html
Próba szerencse.
Nekem is 400-as szalagfűrészem van, de újonnan vettem.
Ha nem írnék addig, akkor boldog karácsonyt mindenkinek!
Lajos
Dezső írta:Kedves Kollégák!
Tanácsért fordulok hozzátok. Sikerült hozzájutnom egy 400-as szalagfűrészhez. Sajnos a kerekeken a bandázs eléggé avíttos. Ki kell cserélnem. Miben kell gondolkodnom? Gumi, vagy parafa? A kerekek öntöttvasból kszültek. Mivel lehet fölragasztani? Tudtok-e beszerzési forrást Dél-Pesten, Dél-Budán (Szigetszentmiklós környéke). Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv,
Dezső
- Dezső
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28
Re: Szalagfűrész
Üdv Mindenkinek!
Még mindig szenvedek ezzel a fránya szalagfűrésszel. Nem igazán sikerül beállítanom a szalag futását a kerken. A felső kerék dőlésszöge egy excenteres megoldással viszonylag jól állítható. A kerék lapos öntöttvas, és a parafa bandázs is lapos rajta. A kerék tengelyének viszonylag nagy billentése ellenére a szalag az egyik oldalon fut, aztán egyszer csak átszalad a másik oldalra. Ekkor próbálom visszabillenteni. Szintén nagy billentésig nem történik semmi, aztán lefut a kerékről. Mit csinálok rosszul? Ha sikerül is találni egy viszonylag stabil pozíciót, azt is csak a hátsó szalagtámasztó csapágy tartja a helyén. Van esetleg ötletetek? Megköszönöm, ha valaki tud tanácsot adni. Szép estét mindenkinek, Dezső
Még mindig szenvedek ezzel a fránya szalagfűrésszel. Nem igazán sikerül beállítanom a szalag futását a kerken. A felső kerék dőlésszöge egy excenteres megoldással viszonylag jól állítható. A kerék lapos öntöttvas, és a parafa bandázs is lapos rajta. A kerék tengelyének viszonylag nagy billentése ellenére a szalag az egyik oldalon fut, aztán egyszer csak átszalad a másik oldalra. Ekkor próbálom visszabillenteni. Szintén nagy billentésig nem történik semmi, aztán lefut a kerékről. Mit csinálok rosszul? Ha sikerül is találni egy viszonylag stabil pozíciót, azt is csak a hátsó szalagtámasztó csapágy tartja a helyén. Van esetleg ötletetek? Megköszönöm, ha valaki tud tanácsot adni. Szép estét mindenkinek, Dezső
- Pozsi
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 554
- Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42
Re: Szalagfűrész
Szia Dezső!
Pár hozzászólással feljebb:
Fizikai magyarázatát pontosan nem tudom megmagyarázni, de valami olyan szabály van, hogy a nagyobb átmérő felé próbál menni a szalag és mivel íves, ezért amikor a legnagyobb átmérőről (ez a tárcsa közepén van) csak kisebb átmérő felé tud utána már menni, így vissza tér a nagyobb átmérőhöz.
Pár hozzászólással feljebb:
bencezug írta:A ragasztást álltalában epokittal meg lehet oldani, de a felületet ajánlatos ivesre munkálni.
Nekem a szalagcsiszolón nem sikerült megoldanom a két hengeres tárcsán a középen futást, csak úgy hogy az egyiket domborúra alakítottam át és nem kellett nagy domborulat hozzá.Wikipédia-szíjhajtás írta:A szíjtárcsák közül az egyiket hengeresre, a másikat enyhén domborúra alakítják ki. Ennek oka az, hogy a szíj hajlandó „felmászni” a kúpos tárcsa nagyobb átmérője felé, az enyhén hordó alakú tárcsa azonban önműködően középen tartja a szíjat, nem engedi „levándorolni”.
Fizikai magyarázatát pontosan nem tudom megmagyarázni, de valami olyan szabály van, hogy a nagyobb átmérő felé próbál menni a szalag és mivel íves, ezért amikor a legnagyobb átmérőről (ez a tárcsa közepén van) csak kisebb átmérő felé tud utána már menni, így vissza tér a nagyobb átmérőhöz.
Üdv. Pozsi
- Robo
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07
Re: Szalagfűrész
Szia Dezső!
Elég rég volt már mikor gépelemek, mechanika előadásra jártam. Ha jól emlékszem azért marad meg a domború felület közepén, mert ha a szíj oldalra elmozdul, akkor a szélén jobban feszül ill. nyúlik. Emiatt elfordul a szíj a kerék síkjából mégpedig a feszesebb oldal irányába, ami pont a kerék közepe felé tereli. Ha kúpos lenne a kerék, akkor a nagyobb átmérő felé mászna. A domborún önszabályzó módon mindíg a közepe felé, ahol legnagyobb az átmérő.
No de ennek ellenére az én gyári gépemen is lapos kerekek vannak. Meg kell nézzem jobban, de ha jól emlékszem laposak. A felsőnek viszont állítható a dőlése, mint ahogy nálad is. Az alsónak is, de ott a tengelyvégen négy csavarral van a tengely állása rögzítve, ld. a képen.
A felsőt lehet egy kézi tárcsával finoman szabályozni. Ha szalagot cserélek más szélességűre, akkor nálam sem ugyan ott fut az új szalag mint a régi. De találtam olyan kerékállást, ahol minden szalag jó helyen fut.
Szerintem az lehet a gond, hogy a két kereked síkja nem csak a vízszintes, hanem függőleges tengely mentén is eltér. Ki kellene ezt valahogy mérned, és az alsó kereket beállítani (remélhetőleg van erre lehetőség).
Üdv, Robo
Elég rég volt már mikor gépelemek, mechanika előadásra jártam. Ha jól emlékszem azért marad meg a domború felület közepén, mert ha a szíj oldalra elmozdul, akkor a szélén jobban feszül ill. nyúlik. Emiatt elfordul a szíj a kerék síkjából mégpedig a feszesebb oldal irányába, ami pont a kerék közepe felé tereli. Ha kúpos lenne a kerék, akkor a nagyobb átmérő felé mászna. A domborún önszabályzó módon mindíg a közepe felé, ahol legnagyobb az átmérő.
No de ennek ellenére az én gyári gépemen is lapos kerekek vannak. Meg kell nézzem jobban, de ha jól emlékszem laposak. A felsőnek viszont állítható a dőlése, mint ahogy nálad is. Az alsónak is, de ott a tengelyvégen négy csavarral van a tengely állása rögzítve, ld. a képen.
A felsőt lehet egy kézi tárcsával finoman szabályozni. Ha szalagot cserélek más szélességűre, akkor nálam sem ugyan ott fut az új szalag mint a régi. De találtam olyan kerékállást, ahol minden szalag jó helyen fut.
Szerintem az lehet a gond, hogy a két kereked síkja nem csak a vízszintes, hanem függőleges tengely mentén is eltér. Ki kellene ezt valahogy mérned, és az alsó kereket beállítani (remélhetőleg van erre lehetőség).
Üdv, Robo
Üdv, Robó
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég