Szalagfűrész

Lezárt
Avatar
Robo
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Robo »

Sziasztok!

Sikerült a dvd-t áttömörítenem, felraktam a webhelyemre, mivel szerzői jogok miatt itt nem célszerű publikálni. Akit érdekel pü-ben jelezze, és küldöm a linkeket.

A fejezeteket külön filmekre bontottam, a fűrész bemutatása, beállitása, fűrész szalagok, karbantartás és típusok.
Nem csak ehhez a típushoz, de általánosságban a szalagfűrész kiválasztásához, használatához is sok jó tanács és infó van benne.
Angol nyelvű a film, elég érthetően és jól magyaráz a fickó.

üdv, Robo
Üdv, Robó
Avatar
nautilus
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.24. 05:43

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: nautilus »

Sziasztok!
Bizony a szalagfűrész egy szuper eszköz, de mint ilyen külsős amatőr nem igazán ismerem a lehetőségeit.
Persze már én is építettem hozzá egy csomó célszerszámot, de most találtam egy nagyon korrekt kis videót, különböző ötletekkel.
Ajánlom szíves figyelmetekbe, különösen a szegmentált darabok előállításhoz tanulságos....

http://www.holzwerken.net/video/videode ... -16-9-iOS4
Avatar
Dezső
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Dezső »

Kedves Kollégák!
Tanácsért fordulok hozzátok. Sikerült hozzájutnom egy 400-as szalagfűrészhez. Sajnos a kerekeken a bandázs eléggé avíttos. Ki kell cserélnem. Miben kell gondolkodnom? Gumi, vagy parafa? A kerekek öntöttvasból kszültek. Mivel lehet fölragasztani? Tudtok-e beszerzési forrást Dél-Pesten, Dél-Budán (Szigetszentmiklós környéke). Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv,
Dezső
Avatar
drehas
Örökös tag
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2012.01.12. 21:37

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: drehas »

Szia Dezső.

Most nagyon furcsát fogok mondani,és gondolom soan nem fognak vele egyetérteni.
Körülbelül 25 éve használok egy szalagfürészt ugy,hogy az aluminium kerekeken nincs semmi bevonat,
a szalagot közvetlenül a kerekekre rakom fel.Amennyiben kiváncsi vagy rá élőben,szivesen megmutatom.
üdvözlettel.drehas
Avatar
Dezső
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Dezső »

Szia Drehás!

Köszönöm, hogy megosztottad a módszeredet, tapasztalatodat. Mivel kezdő vagyok a szalagfűrsz használatában (egy 260-as Metabo-t használtam eddig) biztonágosabbnak gondolom a szalag védelme okán a bandázs alkalmazását. Talán kisebb a szalag megcsúszásának a valószínűsége. Egy esetleges rossz szalagfutás esetén talán kevésbé sérül a szalag - bár tudom, hogy ez nem tesz jót a bandázsnak sem. Időközben sikerült találnom a szomszéd kisvárosban (Szigethalom, Szigetszer Kft) egy céget, ahol kapok 30-as parafa bandázst. Már ki is oktattak a felragasztás módjára. :) Egy-két napon belül megkapom, illetve csináltatok egy új szalagot is velük. Mivel a gép egy hibás kapcsolóval volt indítható, az indítás-leállítást is átalakítom nyomógombosra. Meg ha már szétszedem, akkor le is festem, hogy egy kis művészetet is belevigyek. Ha elkészülök a felújítással, majd beszámolok a végeredményről.
Üdv, Dezső
Avatar
bencezug
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2012.01.11. 07:09

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: bencezug »

Szia Dezső!
Elnézést kérek, de a "furcsát mondott" Drehással egyet kell értenem, mivel az alukerekek palást felülete ivesre van kiképezve, és a támasztó csapággyal be lehet állitani, hogy a hajtogatott fűrészfogak ne egyenesedjenek ki.
Az öntöttvas kerekek palás felülete viszont többségében lapos,ezért ajánlatos parafát, vagy gumit használni a felületre.
A ragasztást álltalában epokittal meg lehet oldani, de a felületet ajánlatos ivesre munkálni.
A fűrészlap megcsuszása ne okozzon gondot, hiszen az nem fog bekövetkezni.

Üdv: bencezug
Avatar
vighl
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.01.12. 22:58

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: vighl »

Szevasztok!

Azóta már eltelt néhány nap, de hátha nem késő:
Láttam olyat, hogy kerékpárbelsőt feszített a kerékre a gazda...
Ha jól emlékszem, Mathias Wandel...
http://woodgears.ca/bandsaw/wheels.html
Próba szerencse.

Nekem is 400-as szalagfűrészem van, de újonnan vettem.

Ha nem írnék addig, akkor boldog karácsonyt mindenkinek!
Lajos
Dezső írta:Kedves Kollégák!
Tanácsért fordulok hozzátok. Sikerült hozzájutnom egy 400-as szalagfűrészhez. Sajnos a kerekeken a bandázs eléggé avíttos. Ki kell cserélnem. Miben kell gondolkodnom? Gumi, vagy parafa? A kerekek öntöttvasból kszültek. Mivel lehet fölragasztani? Tudtok-e beszerzési forrást Dél-Pesten, Dél-Budán (Szigetszentmiklós környéke). Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv,
Dezső
Avatar
Dezső
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.05.24. 10:28

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Dezső »

Üdv Mindenkinek!

Még mindig szenvedek ezzel a fránya szalagfűrésszel. Nem igazán sikerül beállítanom a szalag futását a kerken. A felső kerék dőlésszöge egy excenteres megoldással viszonylag jól állítható. A kerék lapos öntöttvas, és a parafa bandázs is lapos rajta. A kerék tengelyének viszonylag nagy billentése ellenére a szalag az egyik oldalon fut, aztán egyszer csak átszalad a másik oldalra. Ekkor próbálom visszabillenteni. Szintén nagy billentésig nem történik semmi, aztán lefut a kerékről. Mit csinálok rosszul? Ha sikerül is találni egy viszonylag stabil pozíciót, azt is csak a hátsó szalagtámasztó csapágy tartja a helyén. Van esetleg ötletetek? Megköszönöm, ha valaki tud tanácsot adni. Szép estét mindenkinek, Dezső
Avatar
Pozsi
Adminisztrátor
Hozzászólások: 554
Csatlakozott: 2012.01.13. 19:42

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Pozsi »

Szia Dezső!

Pár hozzászólással feljebb:
bencezug írta:A ragasztást álltalában epokittal meg lehet oldani, de a felületet ajánlatos ivesre munkálni.
Wikipédia-szíjhajtás írta:A szíjtárcsák közül az egyiket hengeresre, a másikat enyhén domborúra alakítják ki. Ennek oka az, hogy a szíj hajlandó „felmászni” a kúpos tárcsa nagyobb átmérője felé, az enyhén hordó alakú tárcsa azonban önműködően középen tartja a szíjat, nem engedi „levándorolni”.
Nekem a szalagcsiszolón nem sikerült megoldanom a két hengeres tárcsán a középen futást, csak úgy hogy az egyiket domborúra alakítottam át és nem kellett nagy domborulat hozzá.
Fizikai magyarázatát pontosan nem tudom megmagyarázni, de valami olyan szabály van, hogy a nagyobb átmérő felé próbál menni a szalag és mivel íves, ezért amikor a legnagyobb átmérőről (ez a tárcsa közepén van) csak kisebb átmérő felé tud utána már menni, így vissza tér a nagyobb átmérőhöz.
Üdv. Pozsi
Avatar
Robo
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2012.02.07. 08:07

Re: Szalagfűrész

Hozzászólás Szerző: Robo »

Szia Dezső!

Elég rég volt már mikor gépelemek, mechanika előadásra jártam. Ha jól emlékszem azért marad meg a domború felület közepén, mert ha a szíj oldalra elmozdul, akkor a szélén jobban feszül ill. nyúlik. Emiatt elfordul a szíj a kerék síkjából mégpedig a feszesebb oldal irányába, ami pont a kerék közepe felé tereli. Ha kúpos lenne a kerék, akkor a nagyobb átmérő felé mászna. A domborún önszabályzó módon mindíg a közepe felé, ahol legnagyobb az átmérő.

No de ennek ellenére az én gyári gépemen is lapos kerekek vannak. Meg kell nézzem jobban, de ha jól emlékszem laposak. A felsőnek viszont állítható a dőlése, mint ahogy nálad is. Az alsónak is, de ott a tengelyvégen négy csavarral van a tengely állása rögzítve, ld. a képen.
722

A felsőt lehet egy kézi tárcsával finoman szabályozni. Ha szalagot cserélek más szélességűre, akkor nálam sem ugyan ott fut az új szalag mint a régi. De találtam olyan kerékállást, ahol minden szalag jó helyen fut.

Szerintem az lehet a gond, hogy a két kereked síkja nem csak a vízszintes, hanem függőleges tengely mentén is eltér. Ki kellene ezt valahogy mérned, és az alsó kereket beállítani (remélhetőleg van erre lehetőség).

Üdv, Robo
Üdv, Robó
Lezárt

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég